Klachtenregeling

 

Wij zijn een vereniging voor én van zelfstandig werkende bedrijfsartsen. Alle leden zijn geregistreerd bedrijfsarts en lid van de NVAB.

Klachtenregeling

Als bedrijfsarts ben je vanuit de Arbowet verplicht om een klachtenregeling te hebben. Als lid van onze vereniging hoef je deze niet zelf op te zetten - wij hebben dit al voor je geregeld. Dit bespaart je veel tijd en gedoe én je weet zeker dat je aan alle wettelijke eisen voldoet.

Standaard klachtenprocedure

Als lid van Vereniging ZFB kun je gebruikmaken van onze standaard klachtenprocedure. Deze kun je in al je contracten opnemen. Het is wel belangrijk om te weten dat je als zelfstandig bedrijfsarts altijd zélf verantwoordelijk blijft.

Professionele ondersteuning

We bieden onze leden ook toegang tot een meldpunt waar ervaren juristen als klachtenfunctionaris optreden. Zij volgen een heldere klachtenprocedure met duidelijke stappen voor werknemers die een klacht hebben. Alle rollen en basisafspraken zijn vastgelegd in een overzichtelijk reglement. Komt de klachtenfunctionaris er met een bepaalde werknemer niet uit? Dan begeleidt hij of zij de werknemer naar de volgende stap: behandeling door Stichting Zorggeschil. Hier zijn wij als vereniging bij aangesloten.

 

Contact

ZFB-secretariaat
Weegschaalstraat 3
5632 CW Eindhoven

+31 40 2094035
ofni.[antispam].@verenigingzfb.nl

Bestuur

Janey Wilke-van der Neut
Richard Engelsma
Anil Mathoera
Arianne Lindhout, secretaris
Remi Severeijns, penningmeester
Gertjan Beens, voorzitter

Over ZFB

De vereniging van Zelfstandige en Freelance Bedrijfsartsen (ZFB) is ontstaan uit een werkgroep van de Nederlandse Vereniging voor Arbeids en bedrijfsgeneeskunde (NVAB, onderdeel van de KNMG). Wij hechten aan de goede samenwerking die wij met de NVAB hebben.